Els canvis educatius per a donar resposta a les necessitats del món globalitzat s’han de planificar des del treball interinstitucional i integrat en les xarxes d’innovació emergents en els entorns de formació i millora professional.
La qualitat del servei educatiu que els centres han de prestar als seus alumnes en el S.XXI ha de respondre a la realitat de la societat actual, una societat interrelacionada, connectada i que es nodreix del treball en xarxa a través de la gestió del coneixement de manera compartida i col·laborativa. Les direccions del centres educatius tenen un paper estratègic per potenciar i dinamitzar aquestes xarxes que promoguin l’aprenentatge de tots i esdevinguin un referent de futur.
Objectius:
- Compartir reflexions sobre les necessitats d’innovació i la detecció de fortaleses en xarxa, per abordar-les en un ecosistema educatiu canviant, vers un horitzó de millora construït col·laborativament per la comunitat educativa.
- Aportar coneixements sobre la comunitat educativa i sobre l’entorn: institucional, socioeconòmic, cultural i la seva influència o relació amb el centre.
- Adquirir capacitats i habilitats per a la gestió de la participació de la comunitat educativa en el centre escolar, del professorat, de l’alumnat i de les famílies per a millorar-ne l’equitat, la cohesió, la implicació i el compromís.
- Conèixer estratègies per dinamitzar les relacions amb l’entorn intern i extern del centre escolar: establir estructures, xarxes, programes i projectes per a promoure la interacció del centre amb l’entorn.
Continguts:
- Coneixement de la comunitat escolar com a comunitat educativa per aconseguir l’èxit educatiu.
- Estratègies de participació i implicació. Models organitzatius que generen sentiment d’identitat amb tots els membres de la comunitat educativa: professorat, alumnat i famílies.
- Coneixement de l’estructura orgànica de les administracions i d’altres entitats o organismes de l’entorn. Gestió institucional per a traslladar-hi necessitats i formular-hi propostes.
- Estratègies per a la interacció del centre amb el context intern i extern: accions per impulsar i gestionar el treball en xarxa amb agents educatius i socials; valorar la importància de l’entorn, i identificar les seves possibilitats.
Formadores: Carme Arnau i Neus Lorenzo
Avaluació:
- 80% d’assistència a les sessions presencials i qualificació d’assoliment d’objectius igual o superior a 5
Reconeixement de formació directiva del Departament d’Ensenyament: 16 hores (4 sessions presencials de 3 i 4 de treball no presencial
Calendari
- Dates:23,28, 30 de març i 6 d’abril de 2017
- Horari: 17:30 a 20:30
Lloc de realització: Escola d’Administració Pública de Catalunya del carrer Girona 20 de Barcelona (cantonada a Ausias March)
35 places
Inscripció
Preu: 95 € socis d’ AXIA/ 135 € no socis
- Emplenar el formulari d’inscripció fins el 16 de març
- Notificació d’adjudicacions per correu electrònic personal el 17 de març
- Pagament del curs: fins el 22 de març
* Segons l’experiència d’altres cursos, davant d’una possible demanda superior a l’oferta de places, l’adjudicació es farà atenent l’ordre següent:
1- persones que hagin fet algun dels mòduls del programa
2- socis en exercici de la direcció
3- socis en exercici d’un càrrec directiu
4- socis que actualment no exerceixen cap càrrec directiu
5- no socis en exercici de la direcció
6- no socis en exercici d’un càrrec directiu
7- no socis que actualment no exerceixen cap càrrec directiu